Mellesleg említettem már, hogy a játékot PC-n nem lehet befejezni? :) Az utolsó főbosshoz nyomogatni kell az egér egyik gombját (ha jól tudom) és ezt nem igazán veszi a program..erről ennyit.
Egy másik játékot ígértem korábban leírásként, ez a Child of Eden. Igazából nagyon szép a program de egy külön kategória a palettán. Mindösszesen 2Gb helyet foglal el az Xbox-on, ami elég kevésnek mondható viszont ezen egyszerűsége a szépsége is egyben. Ugyanakkor hozzá kell tennem, hogy nem hinném hogy van olyan ember, aki mindenképp végig szeretné játszani, mint más történettel rendelkező játékot - még a szépsége ellenére sem.
A játék nagyvonalakban arról szól, hogy a világegyetemben született egy lány, aki a zene hatalmával szeretné megérinteni a földet és annak lakóit de az élete veszélyben forog, meg kell menteni őt.
A játék abszolút nem bonyolult csak el kell dönteni, hogy varázsolni akarsz a kezeiddel vagy a kontrollert választod. Előbbihez természetesen Kinect szükséges, utóbbihoz pedig türelem. Pár kudarc után én is a kontrollerre szavaztam ám rájöttem, hogy "varázsolni" egyszerűbb és szórakoztatóbb. :)
A bal kezünkkel a lila célkereszttel kell eltalálni a lila célpontokat (amik egyébként elérve minket sebeznek), míg a jobb kezünkkel a többi célpontot lehet megjelölni majd egy kézmozdulattal lelőni őket. Hozzátartozik az utolsóhoz, hogy többszöri kijelölés esetén a célkereszt "megtelik" és több célpontot nem lehet kijelölni, valamint a teli célkereszttel további pontokat lehet bezsebelni.
Ennyit erről is :)
Amiről igazából írni szeretnék az a F.E.A.R sorozat legújabb tagja!
Ez egy igen furcsa családi történet, ami még 2005ből indult el megborzongtatni mindenkit, aki vevő az ilyen típus játékra és történetre. Azért fontos a történetről beszélni mert anélkül eléri a játék azt a szintet, amivel mindenki vádolta: monoton. Ha nem érted a történetet vagy nem érdekel az egész akkor felesleges is belekezdeni. Ugyanakkor aki a most megjelent résszel kapcsolódna bele, szerintem a felét nem érti majd. Én kihagytam a Halo sorozatot (kövezettek meg) és most már hasonlóan ítélem meg ezt is -mármint, hogy mostmár nem éri meg belekezdeni- , hiszen nálam a offline játékok elsősorban a történetükről szólnak.
Kezdjük is az elején. Igyekszem a lehető legkevesebb poént lelőni azonban lesz, amit mindenképp el kell áruljak.
A F.E.A.R. jelentése: First Encounter Assault Recon magyar fordításban Felderítő Elsődleges Aktív Rohamosztag...igen, érzem én is mennyire nyakatekert fordítás ez :)
A történet: Természetesen az amerikai hadsereg áll megint a dolgok hátterében, amely vezetése kitalálja, hogy a harctérre olyan csapatokat kíván kiküldeni, akik mentális úton kapott parancsok után képes a feladatokat végrehajtani. Ehhez azonban szükséges egy olyan parancsnok is, aki közvetíti ezeket a parancsokat. A művelethez találnak egy kislányt, aki alig 8 éves viszont az elméje olyan paranormális képességekkel bír, amelyet még ember nem látott és érzett azelőtt. A kislányt persze állandóan vizsgálják és különféle szerekkel mérgezik amelynek az az eredménye, hogy ő 10 éves korában kiszabadul egy időre börtönéből és nem kis mértékű pusztítást végez a tudósokon pusztán a szenvedéséből merített paranormális erejével. Amikor elfogják mesterségesen kómába ejtik és pár évvel később szintén mesterségesen megtermékenyítik, majd így is szüli meg az első illetve később a második gyermekét...azért ez már kezd kicsit beteg lenni, nem? :)
Az első gyerek látszólag érzéketlen a paranormális dolgokra, míg a másodszülött fiú édesanyja képességeivel vetekszik. Az elsőszülött fiú később csatlakozik a F.E.A.R.-hez és első kézből tapasztalja meg testvére öntudatra ébredésének pusztító mivoltát. Az ő elsődleges képessége a mérhetetlenül gyors reflexe, melyet nem egyszer tud hasznosítani az ütközetekben. Emellett kiderül az is, hogy minden csak nem érzéketlen a paranormális jelenségekre ellenben ezen képessége nem olyan pusztító, mint testvéréé vagy édesanyáé..viszont baromi ijesztő...
Nos, ezzel mindent elmeséltem szinte az első részből de a játék során tapasztalt izgalmakat nem lehet szavakba önteni. Alapvetően szinte képtelenség egy helyben várakozni, hiszen a játék zenéje is eléggé hatással van az ember idegeire és az ellenfelek is rendelkeznek annyi "intelligenciával" hogy hamar bekerítenek és szitává lőnek. :) A rádióban történő illetve a maszkjukon keresztüli beszélgetéseik alapján lehet a tartózkodási helyüket meghatározni illetve a lépteik hangján.
A korábban írt lelki állapotra durván rájátszik Alma (a játékbeli édesanyánk), aki kislány formájában jelenik meg itt-ott piros, szakadt ruhát hordva valamint haját a Kör c. filmből ismert módon "fésülve". Mondanom sem kell, hogy általában a lehető legjobb pillanatokat válassza ki.
Az ellenfelek száma,taktikája,típusa és felszerelése változó természetesen. Nincs megadva konkrét dátum, hogy mikor játszódik a történet azonban a "para-parancsokat" teljesítő kommandós egységektől kezdve, egész a robot-páncélba bújt katonákig mindent találunk a palettán. A legijesztőbbek mégis a láthatatlanná váló "izék" , amelyek a legkülönbözőbb helyekről másznak elő és a levegőben látott apró fodrozódás illetve kattogó hangjuk alapján lehet megtalálni őket..mármint mielőtt ránk ugranak :)
Minderre még rájön a kiváló fény-árnyék kezelés, illetve a hangok. Ez utóbbi duplán érvényes, hiszen egy-egy jelenet már a környező hanghatások miatt is ijesztő: a rádió sercegése, horror-filmhez hasonló hangeffektek és társai.
A harcrendszer, ahogy fentebb írtam elég kidolgozott. Ebben a részben a legjobb fegyver a pisztoly, melyből egyet-egyet lehet viselni mindkét kézben, illetve a szögpuska. A Max Payne-ből már jól ismert lassítással előbbivel nagyon jól lehet operálni, míg utóbbival szó szerint a falra lehet tűzni az ellenséges elemeket.
Mindemellett említést érdemel még a játék fizikája, ami szerintem 2005-ben igencsak az élen járhatott. Találkozni egy-egy megmosolyogtató jelenettel, amit az a pár bug okoz de tényleg ott látszódik a lövés, ahol annak lennie kell. Ezenfelül persze nem mindegy, hogy az ellenség melyik testrészét találod el. Ha a lábát, akkor sántikálni kezd; ha karon találod akkor hátratántorodik..a fejlövés meg természetesen azonnali halál..persze ha olyan helyen találod el, ahol nem védi a sisak.
Sajnos a következő videó nagyon sok "poént" ellő, ellenben a 2 perc 25 másodpercnél lévő résztől még most is a hideg ver ki.. (Első alkalomkor, amikor játszottam vele majdnem hátraestem a székkel :) )
Azt hiszem ezzel az első részt ki is veséztem :) Ajánlom egyébként mindenkinek, aki szereti az ilyen típusú filmeket/játékokat. Van hozzá magyar felirat is, amit szinte bárhonnan le lehet szedni. Javaslom a sötétben való játékot is és nem azért mert ez a horrorfilmeknél alap, hanem mert amikor csak a monitorra koncentrálsz a sötét szobában csak akkor éri el az igazi eredményt a játék. (na most ez jól megaszontam')
A grafikai rész természetesen a mai szemnek már-már ósdi ellenben még mindig könnyen emészthető és viszonylag szép; még ma is!
Az első részhez kijött két kiegészítő is, amiről most nem tennék említést. Talán mert ebből csak az egyikkel játszottam (Extraction Point) és talán mert nem is érdemelnek külön említést. Azért az az egy kieg is jó volt de nem akarom még jobban teleírni az oldalt (és amúgy sem olvassa senki, csak saját magamnak írok blogot :D )
A játék második részével már Xboxon találkoztam. Hozta az előző részből "megszokott" ijesztgető formát és még rá is überel! Sokkal kidolgozottabb grafikai illetve lélektani hadviselés a jellemző rá; az ember szinte borzong és bizonyos részeknél már-már úgy érzi, hogy "na én ide nem megyek be" még ha ez egy játék is..pedig be kell. :)
A lehető legváratlanabb pillanatokban törnek ránk látomások, melyektől a hideg rázza az embert. A taktikai része a játéknak tovább fejlődött és többször lehetőségünk adódik bebújni az ellenségeink által használt robot-páncélba is..na azzal aztán tényleg kő-kövön nem marad :)
Míg a második rész elsősorban "édesanyánkról", Alma-ról szól addig a harmadikban a testvéri szeretettel kell együtt élni. Hangsúlyozom: együtt és nem ellene!
Az első részben a saját kezünk által fejbe lőtt testvérünk, Paxton Fettel visszatér és megmutatja, milyen a testvéri szeretett a paranormális világban illetve a harctéren. Humoros és néha kissé beteg megjegyzései színt visznek az enyhén megtépázott világba vagy talán világunkba?
Minden videóban feltűnik a golyó ütötte lukkal a fején és segít megoldani a helyzeteket, valamint játék közben is beszél hozzánk a maga, behízelgő de kedvesnek korántsem mondható hangján.
Még nem játszottam teljesen végig a játékot de már pár apróság feltűnt: hősünk teljesen néma. De nem csak most; az előző részek alatt egyetlen mukkot sem szól és ez azért picit zavaró. Persze ez nem megy a játék rovására abszolút. A pályák sokkal inkább hasonlítanak a fejlesztőcsapat egy másik munkásságához, a Condemned-hez, ami amúgy hatványokkal betegebb játék. Ugyanebből a játékból lettek bizonyos hangeffektek átemelve, amik viszont nagyon jó helyen vannak elhelyezve. Gondolok itt a félig omladozó házban felettünk járkáló és/vagy futkosó ellenségre akinek a lépetei tényleg úgy hallatszanak, mintha felettünk járna ráadásul léptei nyomán a deszkák közül némi port is hint a szemünk elé..
A pályák szemétdombhoz hasonlító jellege eddig nem volt ennyire előtérben, hiszen küldetéseink jó része laboratóriumokban és épületekben játszódtak de ez megint csak nem megy a játék rovására, csak nagyon elenyésző esetben lehet zavarónak nevezni.
A történet, ahogy már írtam a testvéri "szeretetről" szól. A pályák közötti időben egy rejtett kamerával felvett jeleneteknek lehetünk szemtanúi, ahogy a két testvért szépen, fokozatosan fordítja egymás ellen Harlan Wade, a kutatást vezető tudós. Kezdetben a gyerekek játszanak egymással, párnacsatát vívnak aztán megjelenik időről-időre a tudós elviszi Paxtont magával. Néha megveri, kínozza és gyerek egyre-egyre sérültebbé válik agyilag. A testvérek egy idő után nem játszanak, hanem verekednek vagy éppen az éjszakai alvás sem olyan nyugodt már; Paxton az ágyán feküdve, álmában rendezi át a berendezést jelentő bútorokat...(természetesen nem a két kezével ;) )
A játék grafikájára abszolút nem lehet panasz, ennek színvonala az évek alatt nem változott. Talán kevésbé futkároz a hideg a hátamon mivel tudom, hogy van egy testvérem, aki immár nem ellenem van de a játék még mindig nem egy 10 éves gyerek kezébe való alkotás...sőőt!
A hanghatások továbbra is az egekbe röpítik az adrenalint és a vizuális effektek is hozzák a maguk beteg, csontig ható hatásukat. A harcrendszer azonban nem sokat fejlődött de azt hiszem ezen nem is lehet már mit emelni..na de a fizika...
Lehet a valódinak nevezhető fizika már a mai kor elvárása de eddig kevés olyan játékkal találkoztam, ahol ennyire rendben lett volna. Azért a közelről leadott shotgun lövés talán nem szakítja így szét az ember...talán..aztán ki tudja :)
A fedezékek kihasználása nagyon fontos; enélkül az első 2 percet sem lehetne túlélni még öcsénk segítségével sem. Fedezékbe lehet ugrani, fedezékből fedezékbe lehet ugrani..egyedül néha azzal lehet gond, hogy a guggolás ugyanazon a gombon van, amin a fedezékbe vonulás is..Okozott már nekem kelletlenséget ez a dolog de persze ha nem állsz közel a fedezékhez nagyon akkor a karakter gond nélkül teljesíti a dolgát.
Ami még talán negatívumként említhető meg az a fegyverek hangja...noha csak kinézetben hasonlít némelyik egy valós fegyverre a hangjuk - eltekintve a mesterlövész puskáétól - beleveszik a zenébe, amely utóbbi természetesen és még mindig a legjobban van komponálva.
Szemben a Duke Nukem Neverrel a töltőképernyő nagyon gyors és ha esetleg valami balul sül el, nem kell perceket várni a betöltésre, szinte azonnal lehet folytatni a játékot az utolsó mentési pontról.
Az előző részektől azonban eltérően fejlődik a karakter a pályákon összeszedett pontok alapján. Ez lehet egy pontosan leadott fejlövés, vagy édesanyánk által kivégzett holtest megvizsgálása is.
A pályák végén látunk egy összesítő táblázatot, amelynél eddig minden esetben írta, hogy feloldva Paxton Fettel-lel való játékra. Nos, eddig nem találtam lehetőséget rá, hogy a korábban lejátszott pályákat az öcsém szempontjából is le tudjam játszani pedig bizonyára felettébb szórakoztató lehet, ahogy a sok majom katona hiába lő a szellem testemre :)
Gyanítom, ahogy befejezem a fő story-line-t akkor kezdhetem elölről és van egy olyan gyanúm, hogy ez meg is fog történni...
Kíváncsian várom a történet ezen részének végét! :)
Ahogy keresgéltem a videók között ez a filmesített trailer megfogott...főleg a vége: "nem mindennap bővül a család egy újabb taggal" ... ööö...most már még jobban kíváncsi lettem a végére :D
Mondhatnám az is, hogy alig FEARek a bőrömbe?! :P

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése